Moto GP: Οι κανόνες

Moto GP: Οι κανόνες

Στο Moto GP, κάθε σεζόν έρχεται με νέες αλλαγές του κανόνα. Ζητήσαμε από τον εμπειρογνώμονα Keith Huewen να ρίξει φως στους κανονισμούς του Moto GP. Ο πρώην επαγγελματίας οδηγός Grand Prix και Βρετανός πρωταθλητής, Huewen σχολιάζει τα μηχανοκίνητα αθλήματα από τότε που αποσύρθηκε.

– Τι είναι η γραμμή grid στην εκκίνηση;
«Είναι σαν την pole position και λίγο πιο μπροστά από την θέση Νο2, που είναι ελαφρώς πιο μπροστά από την θέση Νο3. Η θέση 3 στην μπροστινή γραμμή είναι 3 μέτρα από την γραμμή που έχει πίσω της ή μπροστά της. Και συνεχίζεται αυτό. Υπάρχουν τρεις μηχανές σε κάθε γραμμή. Έως το 2004 ήταν τέσσερις αλλά αυτό άλλαξε για να έχουν περισσότερο χώρο στην εκκίνησή τους οι οδηγοί.

Η γραμμή grid καθορίζεται από τους πιο γρήγορους χρόνους στους γύρους των προκριματικών 1 και 2. Όσο πιο μεγάλος ο χρόνος τόσο πιο ψηλά είσαι. Αυτό είναι και το θέμα στο Moto GP. Να επιβραβεύεται η ταχύτητα».

– Πως παίρνει ένας οδηγός την pole position στο Moto GP;
«Ο οδηγός στην pole position θα πρέπει να έχει τον πιο γρήγορο χρόνο στον προκριματικό 2, αρκεί να μην έχει ποινή στην διάρκειά του. Η αρμόδια υπηρεσία μπορεί να σου βγάλει ποινή εάν δει ότι μπορεί να παίρνει με τρόπο ενάντια στους κανονισμούς το προβάδισμα και μην λειτουργώντας μέσα από τις διαδρομές. Ένας οδηγός μπορεί να γυρίσει εκεί που ήταν. Αυτή είναι μία κατάσταση που μπορείς να συναντήσεις ειδικά με πιο μικρές μηχανές».

– Τι θεωρείται καλός χρόνος στα προκριματικά;
«Ο πιο γρήγορος! Είναι αδύνατον να πει κανείς. Όλα εξαρτώνται από τις συνθήκες και τα δεδομένα της πίστας».

-Τι μπορείς να μας πεις για την ελεύθερη εξάσκηση ή τους ελεύθερους γύρους του Moto GP;
«Είναι κάτι πολύ σημαντικό για πρόκριση. Πας στην πίστα με την μηχανή του σεταρισμένη και έτοιμη και έχεις όλα αυτά τα δεδομένα και το τι πρέπει να κάνεις.

Όμως όλα αυτά μπορεί να… πεταχτούν στο παράθυρο και να μην έχουν σημασία διότι μπορεί να έχεις αλλαγή κανονισμών ή άλλες συνθήκες πίστας. Έτσι πάντα δουλεύεις και προσπαθείς να βελτιώνεσαι εσύ και η μηχανή σου. Πρέπει διαρκώς να εξελίσσεσαι.

Η ελεύθερη εξάσκηση ή ο ελεύθερος γύρος σου δίνει την δυνατότητα να τα δεις αυτά. Η ομάδα σου πάντα δουλεύει με τα στοιχεία και τα δεδομένα. Μπορεί να θέλουν να κάνεις ανοιχτές ή κλειστές στροφές ή κάτι άλλο για τον καλύτερο τρόπο προετοιμασίας σου για τα προκριματικά. Δεν κάνεις έναν γύρο γιατί σου αρέσει απλά το τοπίο. Ο ελεύθερος γύρος είναι για να πηγαίνεις πιο γρήγορα, να μάθεις να λειτουργείς έτσι ή να μάθεις τι σου λείπει και πρέπει να βελτιώσεις».

Νόμιμο στοίχημα Moto GP με ανταγωνιστικές αποδόσεις! |21+ Ισχύουν Όροι & Προϋποθέσεις

Σχολιάστε

X