Moto GP: Πρόκριση και κανόνες

Moto GP: Πρόκριση και κανόνες

Ο πρώην επαγγελματίας οδηγός Grand Prix και Βρετανός πρωταθλητής Keith Huewen σχολιάζει τον μηχανοκίνητο αθλητισμό από τότε που αποσύρθηκε. Ο Keith Huewen μιλάει για τους κανόνες επιλεξιμότητας και πρακτικής στο Moto GP.

– Ποιοι είναι οι κανόνες του FIM Moto GP;
«Το εγχειρίδιο των κανονισμών είναι εξαιρετικό στο Moto GP. Και αυτό διότι δεν έχει την πολυπλοκότητα των κανονισμών της F1. Μία μηχανή Moto GP είναι στα 1000 cc. Έχει τα διεθνή δεδομένα των κατασκευαστών. Οι διοργανωτές έχουν πετύχει όλες οι μηχανές να έχουν το ίδιο software και τα ίδια δεδομένα. Έτσι δεν περιπλέκονται τα πράγματα όπως παλιά.

Στο βασικό σκέλος των κανονισμών οι μηχανές είναι με τέσσερις κυλίνδρους, με κιβώτιο έξι ταχυτήτων και με συγκεκριμένα καύσιμα πάνω στο πλαίσιο της FIM για το MotoGP».

Ποιοι είναι οι κανονισμοί για την μηχανή;
«Υπάρχει ένα μίνιμουμ και μάξιμουμ. Τα τούρμπο δεν επιτρέπονται. Το μίνιμουμ για βάρος είναι 157 χιλιόγραμμα. Στο Moto GP η μηχανή είναι χωριστά με τον οδηγό. Στην F1 ζυγίζεται στο σύνολο οδηγός και όχημα. Περιέργως δεν συμπεριλαμβάνουν τα κιλά του οδηγού στο Moto2 και το Moto3. Το Moto GP έχει χωρητικότητα 22 λίτρων ως όριο διότι έτσι βάζει ένα και όριο στην δύναμη της μηχανής υπό την έννοια της διαχείρισής της στον αγώνα».
-Τι αλλαγές έγιναν στο Moto GP το 2017;
«Έχει να κάνει με την αεροδυναμική. Τα εξωτερικά ‘φτερά’ απαγορεύονται. Τα fairings με άλλου τύπου εσωτερικά ‘φτερά’ είναι ο νέος τρόπος».
Πως λειτουργεί η πρόκριση στο Moto GP;
«Λατρεύω την διαδικασία της πρόκρισης. Πήραν έμπνευση από την F1 και την έκαναν καλύτερη. Η ελεύθερη εξάσκηση ξεκινά την Παρασκευή και η τελευταία είναι το Σάββατο. Οι πρώτες τρεις ελεύθερες εξασκήσεις ή τα τρία πρώτα αυτά μέρη έχουν την σημασία τους. Οι προκριματικοί διαρκούν μόνο 15 λεπτά και γίνονται ο ένας μετά τον άλλον. Η διοργάνωση ενός Moto GP κρατάει τρεις ημέρες. Την Παρασκευή η ελεύθερη εξάσκηση, το Σάββατο η τελευταία ελεύθερη εξάσκηση και οι προκριματικοί και την Κυριακή το ζέσταμα και η κούρσα. Δεν υπάρχει προκαταρκτικό τεστ. Υπάρχει όριο στα τεστ που μπορείς να κάνεις στη σεζόν.

Οι οδηγοί με τον πιο γρήγορο χρόνο στους 10 γύρους στην διάρκεια των πρώτων τριών ελεύθερων εξασκήσεων ή γύρο πάνε στον προκριματικό 2. Ο Q2 (σ.σ. προκριματικός Νο2) είναι ο βασικός προκριματικός και καθορίζει τις τέσσερις πρώτες σειρές στον τρόπο εκκίνησης. Οι άλλοι 13 οδηγοί πάνε στον προκριματικό 1. Ο Q1 (σ.σ. προκριματικός 1) ξεκαθαρίζει την εκκίνηση από την πέμπτη γραμμή και πίσω. Οι δύο πιο γρήγοροι από τον προκριματικό 1 μπαίνουν στους 10 που είναι ήδη στον προκριματικό 2. Αυτοί οι 12 θα παλέψουν για τις τέσσερις πρώτες γραμμές. Καθεμία εξ αυτών έχει τρεις αναβάτες».

Νόμιμο στοίχημα Moto GP με ανταγωνιστικές αποδόσεις! |21+ Ισχύουν Όροι & Προϋποθέσεις

Σχολιάστε

X