Ο πρώην επαγγελματίας οδηγός Grand Prix και Βρετανός πρωταθλητής Keith Huewen σχολιάζει τον μηχανοκίνητο αθλητισμό από τότε που αποσύρθηκε. Ο Keith Huewen μιλάει για τους κανόνες επιλεξιμότητας και πρακτικής στο Moto GP.
– Ποιοι είναι οι κανόνες του FIM Moto GP;
«Το εγχειρίδιο των κανονισμών είναι εξαιρετικό στο Moto GP. Και αυτό διότι δεν έχει την πολυπλοκότητα των κανονισμών της F1. Μία μηχανή Moto GP είναι στα 1000 cc. Έχει τα διεθνή δεδομένα των κατασκευαστών. Οι διοργανωτές έχουν πετύχει όλες οι μηχανές να έχουν το ίδιο software και τα ίδια δεδομένα. Έτσι δεν περιπλέκονται τα πράγματα όπως παλιά.
Στο βασικό σκέλος των κανονισμών οι μηχανές είναι με τέσσερις κυλίνδρους, με κιβώτιο έξι ταχυτήτων και με συγκεκριμένα καύσιμα πάνω στο πλαίσιο της FIM για το MotoGP».
«Υπάρχει ένα μίνιμουμ και μάξιμουμ. Τα τούρμπο δεν επιτρέπονται. Το μίνιμουμ για βάρος είναι 157 χιλιόγραμμα. Στο Moto GP η μηχανή είναι χωριστά με τον οδηγό. Στην F1 ζυγίζεται στο σύνολο οδηγός και όχημα. Περιέργως δεν συμπεριλαμβάνουν τα κιλά του οδηγού στο Moto2 και το Moto3. Το Moto GP έχει χωρητικότητα 22 λίτρων ως όριο διότι έτσι βάζει ένα και όριο στην δύναμη της μηχανής υπό την έννοια της διαχείρισής της στον αγώνα».
«Έχει να κάνει με την αεροδυναμική. Τα εξωτερικά ‘φτερά’ απαγορεύονται. Τα fairings με άλλου τύπου εσωτερικά ‘φτερά’ είναι ο νέος τρόπος».
Οι οδηγοί με τον πιο γρήγορο χρόνο στους 10 γύρους στην διάρκεια των πρώτων τριών ελεύθερων εξασκήσεων ή γύρο πάνε στον προκριματικό 2. Ο Q2 (σ.σ. προκριματικός Νο2) είναι ο βασικός προκριματικός και καθορίζει τις τέσσερις πρώτες σειρές στον τρόπο εκκίνησης. Οι άλλοι 13 οδηγοί πάνε στον προκριματικό 1. Ο Q1 (σ.σ. προκριματικός 1) ξεκαθαρίζει την εκκίνηση από την πέμπτη γραμμή και πίσω. Οι δύο πιο γρήγοροι από τον προκριματικό 1 μπαίνουν στους 10 που είναι ήδη στον προκριματικό 2. Αυτοί οι 12 θα παλέψουν για τις τέσσερις πρώτες γραμμές. Καθεμία εξ αυτών έχει τρεις αναβάτες».
Νόμιμο στοίχημα Moto GP με ανταγωνιστικές αποδόσεις! |21+ Ισχύουν Όροι & Προϋποθέσεις