Το σύστημα πόντων της Formula 1

Το σύστημα πόντων της Formula 1

 Η Σάρα Χολτ, πρώην δημοσιογράφος του BBC, εξηγεί στο σύστημα πόντων στην Formula 1.

 

– Πόσο μπορεί να επηρεάσουν τους συνολικούς βαθμούς αποτελέσματα αγώνων της F1;
«Τα αποτελέσματα από τις κούρσες καθορίζουν ποιος κερδίσει το Παγκόσμιο πρωτάθλημα ομάδων και ποιος των οδηγών. Πόντοι δίνονται για τους οδηγούς που τερματίζουν στην πρώτη δεκάδα στο Grand Prix: 25 πόντους δίνει η νίκη και η 10η θέση παίρνει έναν πόντο.

Ατομικά οι κούρσες έχουν μεγάλο αντίκτυπο στην συνολική κατάταξη. Ο Hamilton είχε κερδίσει το Παγκόσμιο του 2008 με έναν πόντο διαφορά πιάνοντας την πέμπτη θέση στον τελευταίο γύρο της τελευταίας κούρσας. Εάν δεν το είχε κάνει ο Felipe Massa θα είχε στεφθεί πρωταθλητής. Οπότε ναι είναι σημαντικό. Το 2016 η μηχανή του Lewis Hamilton είχε πιάσει φωτιά στην Μαλαισία. Θα κέρδιζε την κούρσα και το Παγκόσμιο αντί για τον Nico Rosberg εάν δεν είχε συμβεί αυτό”.


– Πόσο σημαντική είναι η θέση του οδηγού σε κάθε φάση στο πρωτάθλημα;

«Σίγουρα υπάρχει μία αίσθηση ασφάλειας σε όποιον έχει το προβάδισμα όμως το θέμα είναι η πρωτιά στις τελευταίες κούρσες και φυσικά στο τέλος. Μετράει περισσότερο από κάθε άλλο άθλημα. Έχει ενδιαφέρον το να βλέπεις την εναλλαγή στους οδηγούς. Αυτό κρίνεται με το πως έχουν τρέξει κάθε Κυριακή. Το 2010 είχε ένα από τα πιο συναρπαστικά τελειώματα στην σύγχρονη ιστορία με τέσσερις οδηγούς, Vettel, Webber, Hamilton και Alonso, με την… μάχη τους να είναι διαρκής και μέχρι το τέλος για να κριθεί στο… νήμα».

-Με την Mercedes να κυριαρχεί στους κατασκευαστές της F1 και την κατάταξη τα τελευταία χρόνια βλέπεις άλλες κατασκευάστριες να μπορούν να πάρουν πόντους για να κυριαρχήσουν;
«Φυσικά! Οι Red Bull και Ferrari έχουν μειώσει την διαφορά με την Mercedes από την περασμένη σεζόν. Ειδικά η Red Bull έδειξαν πως αντέχουν τις προκλήσεις το 2017 και τώρα έχουν βελτιώσει την αεροδυναμική τους, τομέας που ειδικεύεται ο επικεφαλής της τεχνικής ομάδας της, Adrian Newey»

 

Το σύστημα ποινών βαθμών στην F1

– Η F1 έχει σύστημα ποινών σε οδηγούς, περισσότερο από κάθε άλλο ανάλογο αγώνισμα; Μπορείς να εξηγήσεις το πως λειτουργεί;
«Το σύστημα αυτό ξεκίνησε το 2014. Λειτουργεί σαν το σύστημα αφαίρεσης πόντων από το δίπλωμα οδήγησης ενός κανονικού οχήματος. Οι αρμόδιοι μπορούν να επιβάλλουν ποινή για οποιονδήποτε επικίνδυνο ή κακό χειρισμό οδηγού απέναντι σε οδηγό. Σε περίπτωση που ο οδηγός πάρει 12 πόντους μπορεί ακόμα και να αποκλειστεί από επόμενο αγώνα. Μετά από κάτι τέτοιο του αφαιρούνται και οι βαθμοί μόλις τελειώσει η τιμωρία του. Όλα αυτά ολοκληρώνονται μετά από 12 μήνες.

Υπάρχουν πράγματα που μπορεί να σου επιφέρουν ποινή όπως το να μπλοκάρεις αντικανονικά αντίπαλό σου, προκαλώντας σύγκρουση ή άλλο πρόβλημα. Ο Esteban Gutierrez το 2016 ήταν πρώτος στον τομέα αυτόν τρέχοντας για την Haas (8) αλλά ο τότε Παγκόσμιος πρωταθλητής Nico Rosberg δεν είχε και μεγάλη διαφορά (6)”.

-Θεωρείς αυτές τις ποινές καθοριστικές;
«Προς το παρόν δεν έχουν επηρεάσει τόσο τις κατατάξεις της F1. Κανείς οδηγός δεν έχει μαζέψει τόσους πόντους ποινής ώστε να έχει τιμωρία αποκλεισμού για έναν αγώνα. Εάν όμως ένας οδηγός τιμωρηθεί έτσι τότε σίγουρα θα επηρεάσει και την θέση του και την θέση της ομάδας.

Ο Romain Grosjean ήταν ο τελευταίος οδηγός που πήρε ποινή ενός αγώνα για μία σύγκρουση που έφερε το ένα αμάξι πάνω στο άλλο το 2012 στο Βέλγιο. Ακόμα οδηγεί F1 και έχει ηρεμήσει από τότε».

Νόμιμο στοίχημα φόρμουλα 1 με ανταγωνιστικές αποδόσεις! |21+ Ισχύουν Όροι & Προϋποθέσεις

Σχολιάστε

X