Η Σάρα Χολτ είναι αθλητικός δημοσιογράφος, ειδικεύεται στη Φόρμουλα 1 και τα τελευταία χρόνια πορεύεται μόνη της στο χώρο της δημοσιογραφίας. Είναι πρώην δημοσιογράφος του BBC και αυτή τη στιγμή αρθρογραφεί για διάφορα Μέσα ενημέρωσης, όπως το CNN, το βρετανικό Channel 4 και στο Live Wire Sport. Ως ειδικός στη Φόρμουλα 1, ήρθε η ώρα να λύσει κάποιες απορίες γι αυτούς που βλέπουν τα Γκραν Πρι και δεν γνωρίζουν επακριβώς τους κανόνες ασφαλείας, τους κανονισμούς, τις σημαίες που κυματίζουν ανά χρονικά διαστήματα κατά τη διάρκεια του αγώνα.
Η ασφάλεια στη Φόρμουλα 1
Ποιος οδηγεί το αυτοκίνητο ασφαλείας;
«Το αυτοκίνητο ασφαλείας οδηγεί ο Μπερντ Μεϊλάντερ. Είναι έμπειρος οδηγός, οδηγούσε στο Γερμανικό Πρωτάθλημα Τουρισμού στην εταιρεία της Πόρσε. Κάνει αυτή τη δουλειά από το 2000. Το αυτοκίνητο ασφαλείας μοιάζει πραγματικά πιο αργό από το μονοθέσια της Φόρμουλα 1, με τον Μεϊλάντερ να πιάνει το 99% των δυνατοτήτων του αυτοκινήτου».
Υπάρχουν διαφορετικοί κανονισμοί ασφάλειας σε σχέση με άλλους αγώνες;
«Ένα αυτοκίνητο VSC εισήχθη στους αγώνες της Φόρμουλα 1 το 2015. Η FIA ήθελε να βρει έναν ένα τρόπο για να ενημερώσει τα υπόλοιπα μονοθέσια για κάποιο ατύχημα ή συμβάν που έχει δημιουργηθεί στην πίστα. Οποτε τα γράμμα στο VSC αναβοσβήνουν και προειδοποιούν στον πιλότο ότι πρέπει να επιβραδύνει. Το VSC βγαίνει μόνο όταν βγαίνουν δύο κίτρινες σημαίες. Το αυτοκίνητο ασφαλείας χρησιμοποιείται κυρίως για πιο σοβαρά περιστατικά».
Οι σημαίες στη Φόρμουλα 1
Πως λειτουργούν οι σημαίες;
«Οι σημαίες πρέπει να κυματίζουν, είναι ένας τρόπος στον οποίο πρέπει να περάσεις στον πιλότο κάποιο μήνυμα και υπάρχουν κατά μήκος της πλευράς του δρόμου. Πολλές φορές εμφανίζεται και εικονικά στο πιλοτήριο των μονοθέσιων. Υπάρχουν δέκα σημαίες, όμως ο κόσμος γνωρίζει την πιο γνωστή, την καρό σημαία που κυματίζεται στο σημείο τερματισμού».
Είναι αναγκαία η γαλάζια σημαία στη νέα Φόρμουλα 1;
«Βεβαίως είναι αναγκαία. Όταν υπάρχουν μονοθέσια με διαφορετικές ταχύτητες στην πίστα, χρειαζόμαστε τη γαλάζια σημαία η οποία προειδοποιεί για τα αυτοκίνητα που έχουν κολλήσει, για να δείξει ότι ένα ταχύτερο αυτοκίνητο πλησιάζει γρήγορα. Ας υποθέσουμε ότι είμαστε ο Λιούις Χάμιλτον που αγωνίζεται για τη νίκη και στη δεύτερη θέση είναι ο Φερστάπεν. Ξαφνικά βρίσκεστε πίσω από ένα πιο αργό αυτοκίνητο, το οποίο είναι στις τελευταίες θέσεις του Γκραν Πρι, εάν οι μπλε σημαίες δεν κυματιστούν για να προειδοποιήσουν στο πιο αργό αυτοκίνητο ότι έρχεται κάποιο γρηγορότερο, τότε ο Χάμιλτον θα κολλούσε πίσω του. Αυτό θα επέτρεπε στον Φερστάπεν να κλείσει τη ψαλίδα από τον Χάμιλτον και να διεκδικήσει ξανά την πρωτιά».
Ποιες είναι οι διαφορές στις σημαίες;
«Η καρό σημαία είναι η πιο γνωστή, η οποία σηματοδοτεί το τέλος του αγώνα. Ο πρώτος που την βλέπει είναι ο νικητής και έπειτα βλέπουν να κυματίζει και οι υπόλοιποι. Η κίτρινη σημαία χρησιμοποιείται ώστε να προειδοποιήσει για πιθανό κίνδυνο, αναγκάζοντας τους πιλότους να κόψουν ταχύτητα. Οι διπλές κίτρινες σημαίες δίνουν το μήνυμα στους οδηγούς να επιβραδύνουν, έχοντας στο μυαλό τους ότι μπορεί και να σταματήσουν. Η πράσινη σημαία δείχνει ότι ο κίνδυνος πέρασε, δεν υπάρχει καμία ανησυχία στην πίστα και ο αγώνας μπορεί να συνεχιστεί κανονικά, ενώ η κόκκινη σημαία υποδεικνύει στους οδηγούς ότι ο αγώνας αναβάλλεται, συνήθως λόγω κακοκαιρίας ή κάποιου σοβαρού ατυχήματος».
«Η γαλάζια σημαία, όπως αναφέραμε και προηγουμένως, προειδοποιεί το πιο αργό αυτοκίνητο ότι ένα ταχύτερο πλησιάζει και πως πρέπει να επιβραδύνει για να περάσει. Μία μαύρη σημαία με ένα πορτοκαλί κύκλο προειδοποιεί τον οδηγό υπάρχει μηχανικό πρόβλημα και πρέπει να επιστρέψει στα pits. Η μισή μαύρη και μισή λευκή σημαία με τον αριθμό του μονοθέσιου δίνει στον οδηγό το μήνυμα για κάτι ασυνήθιστο στη συμπεριφορά του ίδιου ή του μονοθέσιου. Η μαύρη σημαία ένα τον αριθμό του αυτοκινήτου είναι ότι χειρότερο μπορεί να δει ένας πιλότος. Αυτό σημαίνει ότι έχει αποκλειστεί από τον αγώνα και πρέπει να επιστρέψει οριστικά στα pits. Τέλος, η άσπρη σημαία σημαίνει ότι ένα βοηθητικό όχημα έχει μπει στην πίστα».
Νόμιμο στοίχημα φόρμουλα 1 με ανταγωνιστικές αποδόσεις! |21+ Ισχύουν Όροι & Προϋποθέσεις